ďťż

Podłączenie wentylatora klimy Jak naprawic wentylator klimy własnym sposobem

Podłączenie wentylatora klimy Jak naprawic wentylator klimy własnym sposobem

Tak jak napisałem w innym temacie mam problem z nie załączającym się wentylatorem gdy włączę klimatyzacje i tak sobie wymyśliłem że mógłbym bez grzebania zrobić to w inny sposób.
Chodzi mi o to że mam wyciągnięte przewody do wentylatorów i podłączone w czujnik do wcześniej załączania wentylatora poniżej daję zdjęcie.
I tak pomyślałem jakbym wcześniej wpiął się dwoma przewodami i pociągnął te przewody do włącznika klimatyzacji i tam je podłączył. Czy wtedy było by dobrze czy nie zrobię jakiegoś zwarcia ?? Wtedy załączały by mi się wentylatory razem z klimą. Co o tym myślicie ?? :hi: Załączone pliki


Jak chcesz robić taką pajęczarnię, to chociaż podłącz wentylator przez przekaźnik - włącznik klimatyzacji może nie wytrzymać takiego prądu (zakładając, że nie zrobisz zwarcia).

Po pierwsze sprawdź, czy sam wentylator działa - odepnij wtyczkę ze zdjęcia i włóż w nią jakąś zworę (od biedy mogą być kombinerki o szpiczastych ściskach) - wentylator powinien się zakręcić. Wtedy pomyśl o wymianie czujnika - oryginalny kosztuje coś około 80 zł, zamiennik połowę. A roboty mniej niż z przeciąganiem przewodów.

Z resztą, z tego co się orientuję, niebieski czujnik załącza się przy 108 stopniach (czujniki mają oznaczenia kolorami) i jest stosowany m.in. jako sygnalizacja przegrzania silnika.

Pozdrawiam,

Koza

Nie zrozumiałeś mnie wentylatory działają u mnie włączaja sie przy 92 stopniach mnie chodzi tylko o to żeby się włączały jak klimę załączam bo się nie włączają o to mi chodzi.

Ok, teraz rozumiem. Niemniej jednak - dlaczego chcesz, żeby wentylator Ci się włączał w momencie włączenia klimy? Jak będzie potrzebował, to się włączy sam (wg wskazań czujników temperatury). Nadmierne chłodzenie też nie jest dla silnika optymalne. Jeśli w chłodnicy płyn będzie chłodniejszy niż 90 stopni, termostat przełączy się na wewnętrzny obieg, ale wentylator będzie chodził niepotrzebnie.

Jeśli masz coś nie tak z czujnikami, to je wymień - no chyba że za niedługo czeka Cię i tak wizyta w warsztacie i chcesz zrobić coś w rodzaju znanej z automatów funkcji "limp home". Ja sam zrobiłem taką prowizorkę z włącznikiem wentylatora chłodnicy, ale tylko dlatego , że jego awaria "zaskoczyła" mnie na dwa tygodnie przed planowaną wizytą w Polsce.

Pozdrawiam,

Koza



To juz nic nie rozumiem przeciez wentylatory maja się załączać gdy włącze klimatyzacje tak powiedział mi fachowiec który ją nabijał że mam nie jezdzić narazie na włączonej klimatyzacji bo się wentylatory nie załączają więc już nic z tego nie kumam czy mają się włączać w końcu czy nie.???????

Niby masz rację, niby wszyscy mówią, że po włączeniu klimy wentylatory powinne się załączyć. Ale nikt nie mówi tego na 100%, ja też nie sprawdzę, bo nie mam klimy.

Czytałeś ten temat? Sprawdź czujniki. Ja, mimo wszystko, starałbym się usunąć usterkę.

Pozdrawiam,

Koza

Czytałem u mnie były sprawdzane czujniki już umówiłem się z elektrykiem wszystko się wyjaśni za tydzień.

:ole: witam Was. Kolego jak dobrze pamiętam to była podobna usterka u mnie. Elektryk wyczyścił masę pod aku. i styki na czujnikach od chłodzenia, wtedy zaczęło coś działać (to miałem w zeszłym roku). Nie wiem czy coś to pomoże ale warto spróbować . :ole:

Nie wiem jak wentylatory powinny działać przy automatycznej klimie, ale u mnie przy manualnej zaraz po włączeniu klimy wentylatory (dwa na pierwszym biegu) startują, następnie w zależności od temperatury silnika, otoczenia pracują w pewnych odstępach czasu.

No ja też posiadam manualną klimę i nic sie nie załącza niestety.

Panowie, ja mam V6 i 2.0 16 Valve, oba D8, w obu climatronik, w obu jest tak że po odpaleniu silnika załączają się oba wentylatory na wolnych obrotach, że ich praktycznie nie słychać... Gdy nie chodzi któryś z wentylatorów się nie załącza, polecam sprawdzić przekaźniki [są 3, wszystkie takie same po 35 A] znajdują się one pomiędzy wentylatorami w takiej małej plastykowe skrzynce przykręcanej na 2 śrubki [krzyżak z tego co pamiętam]. Jak sprawdzicie to dajcie znać ;)

Witam serdecznie.
Podłączę się do tematu bo mam podobną zagwozdkę.
Elektryk stwierdził, że po włączeniu klimy powinien włączyć się pierwszy bieg wiatraka, bo bez tego klima nie będzie działać. Po wzrostach temperatur 10-12 stopni (zimą zero reakcji) odpaliłem klimę. Słychać załączenie sprężarki, ale nie słychać wiatraka. O ile sam nawiew zimnego powietrza może sprawiać złudne wrażenie, że klima działa, to po wyłączeniu klimy, odczuwanie cieplejszego nawiewu świadczy o tym, że z klimą wszystko jest ok.?
Dodam jeszcze, że elektryk nie odpalił pierwszego biegu z komputera (druki ok).
To jak w końcu powinno być. Wiatrak ma chodzić czy nie po włączeniu klimy ?

Klima manualna, jeden dwu-biegowy wiatrak 350W.
Temperatura 1 96
Temperatura 2 101
Silnik EW7J4P.
Pozdrawiam
nosio edytował/a ten post 09.04.2010 - 23:38
Poczytaj też te tematy ;) :
http://406-klub.pl/i...czasie-postoju/
http://406-klub.pl/i...i-klimatyzacji/
http://406-klub.pl/i...-a-wentylatory/

Pozdrawiam

Z tego co do tej pory zaobserwowałem to we wszystkich autach z klimatyzacją ( w autobusach też) po włączeniu klimatyzacji następuje automatyczne załączenie wentylatorów na pierwszy stopień, jeśli wentylatory się nie włączą, klimatyzacja nie powinna się włączyć, a w najlepszym przypadku powinna się po chwili zadziałania - wyłączyć.

Przyłącze się raczej do wypowiedzi "KOZY". Klima działa bez wiatraka, w dodatku przez kilka kilometrów w korkach ( a pro-po wcześniejszej wypowiedzi) . Nie słyszę typowego odgłosu wiatraka. Jedyny objaw to wzrost o 100 na obrotomierzu, co jest normą.
Wygląda na to że mechanior chciał troszkę złotówek wyrwać.
Fugazi72 edytował/a ten post 01.05.2010 - 23:26
Lider, nie masz racji pisząc (...) jeśli wentylatory się nie włączą, klimatyzacja nie powinna się włączyć, a w najlepszym przypadku powinna się po chwili zadziałania - wyłączyć.(...) . Załączasz klimę, ma wystartować sprężarka i wentylator na pierwszy bieg. Jeżeli wentylator z jakiegoś powodu nie wystartuje to nie blokuje to sprężarki, lecz na wskutek braku odbioru ciepła z chłodnicy klimatyzacji rośnie ciśnienie czynnika co powoduje awaryjne załączenie presostatem wentylatora na najwyższe obroty w celu schłodzenia czynnika i obniżenia ciśnienia w układzie, i tak się w rytm spadającego i rosnącego ciśnienia cyklicznie wentylator załacza i wyłącza na najwyższe obroty (spowodowało to zresztą u mnie wypalenie i sklejenie styków przekaźnika najwyższych obrotów z powodu częstego łączenia i wyłączania), ale w żadnym wypadku nie powoduje wyłączenia sprężarki. Tak jak Ty piszesz też można to rozwiązać, ale w 406 z jednym wentylatorem jest taki algorytm jak napisałem. Na 100%. Sprawdzone organoleptycznie u mnie w aucie, podczas walki z uszkodzonymi opornicami i przekaźnikami. 99% przypadków przyczyną nie załaczenia wentylatora na pierwszy bieg jest we lwiątkach przepalenie termistora zabezpieczającego termicznie opornicę pierwszego biegu. Piszę o układzie z jednym wentylatorem. O dwóch pisał wcześniej DEVIL
Fugazi72, na pierwszym biegu wentylator jest praktycznie niesłyszalny.
Więcej o tym Wentylator chłodnicy, przekaźniki wentylatora, rezystory i ogólnie instalacja elektryczna ukł. chłodzenia silnika

J

Wszystko ok, ale jeżeli wiatrak sie nie włączy na wyższy bieg, to nadmierny wzrost ciśnienia w układzie klimy w końcu wyłączy sprężarkę. Czyli Lider ma jednak trochę racji http://406-klub.pl/public/style_emoticons/default/thumbup.gif

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kolego, mamy taką zasadę na tym forum, że nie cytujemy bezpośredniego poprzednika http://406-klub.pl/public/style_emoticons/default/wink.gif
jsand edytował/a ten post 02.05.2010 - 17:31
Powód edycji: Usunięto cytat poprzednika
Niestety, wzrost ciśnienia nie wyłączy sprężarki. Presostat może tylko zablokować załączenie sprężarki przy za niskim ciśnieniu lub załączyć wentylator na pełne obroty przy za wysokim ciśnieniu. Jeżeli i wtedy także wentylator nie załączy się, to sprężarka może w takim przypadku zostać wyłączona dopiero przez sygnał wysoka temperatura parownika. Ale to przez za wysoką temperaturę, a nie za wysokie ciśnienie czy też nie załączenie się wentylatorów, co jest wprawdzie przyczyną wzrostu tak temperatury, jak i ciśnienia lecz niezałączenie ich nie powoduje bezpośrednio wyłączenia sprężarki, lecz dopiero skutek nie załącznia się wentylatorów czyli wzrost temperatury parownika wyłącza sprężarkę.
J


Lider, nie masz racji pisząc (...) jeśli wentylatory się nie włączą, klimatyzacja nie powinna się włączyć, a w najlepszym przypadku powinna się po chwili zadziałania - wyłączyć.(...) . Załączasz klimę, ma wystartować sprężarka i wentylator na pierwszy bieg. Jeżeli wentylator z jakiegoś powodu nie wystartuje to nie blokuje to sprężarki, lecz na wskutek braku odbioru ciepła z chłodnicy klimatyzacji rośnie ciśnienie czynnika co powoduje awaryjne załączenie presostatem wentylatora na najwyższe obroty w celu schłodzenia czynnika i obniżenia ciśnienia w układzie, i tak się w rytm spadającego i rosnącego ciśnienia cyklicznie wentylator załacza i wyłącza na najwyższe obroty (spowodowało to zresztą u mnie wypalenie i sklejenie styków przekaźnika najwyższych obrotów z powodu częstego łączenia i wyłączania), ale w żadnym wypadku nie powoduje wyłączenia sprężarki. Tak jak Ty piszesz też można to rozwiązać, ale w 406 z jednym wentylatorem jest taki algorytm jak napisałem. Na 100%. Sprawdzone organoleptycznie u mnie w aucie, podczas walki z uszkodzonymi opornicami i przekaźnikami. 99% przypadków przyczyną nie załaczenia wentylatora na pierwszy bieg jest we lwiątkach przepalenie termistora zabezpieczającego termicznie opornicę pierwszego biegu. Piszę o układzie z jednym wentylatorem. O dwóch pisał wcześniej DEVIL
Fugazi72, na pierwszym biegu wentylator jest praktycznie niesłyszalny.
Więcej o tym Wentylator chłodnicy, przekaźniki wentylatora, rezystory i ogólnie instalacja elektryczna ukł. chłodzenia silnika

J


Faktycznie tak jest. Zwracam honor. Praktycznie jest bezgłośny przy pracy silnika. Trzeba się pochylić żeby go usłyszeć. Tak to jest jak się nie sprawdzi i wypisuje się bzdury.
Pozdrawiam Fugazi72
Fugazi72 edytował/a ten post 08.05.2010 - 15:12

Ale to przez za wysoką temperaturę, a nie za wysokie ciśnienie czy też nie załączenie się wentylatorów, co jest wprawdzie przyczyną wzrostu tak temperatury, jak i ciśnienia lecz niezałączenie ich nie powoduje bezpośrednio wyłączenia sprężarki, lecz dopiero skutek nie załączania się wentylatorów czyli wzrost temperatury parownika wyłącza sprężarkę.
J

Całkiem możliwe, że to temperatura czynnika wyłączy sprężarkę (w Audi jest jeszcze czujnik wysokiego ciśnienia w układzie klimy). Tak czy siak efekt będzie taki sam - niewłączenie się wiatraków spowoduje w końcu wyłączenie sprężarki klimy. Chodziło mi ogólnie o zasadę działania tego "zjawiska" w aucie.

No tak, efekt końcowy ten sam, tylko łańcuszek dłuższy, a to przy diagnozowaniu usterki może mieć znaczenie i o to mi chodziło. Lwiątka też mają czujnik wysokiego ciśnienia w układzie (presostat ), ale jak pisałem to działanie jego jest trochę inne niż w audii, bo nie wyłącza klimy, a tylko załącza wiatrak na full.http://406-klub.pl/public/style_emoticons/default/wink.gif
J

Jeśli po włączeniu klimy wentylator się nie załącza, a po 2 minutach około włącza i wyłącza na średnie obroty to termistor(rezystor) jak jsand piszę.U mnie było to samo. Najlepiej sprawdzić odkręcić rezystor ( ten czunik ze sprężynką ) i połączyć kablem dwa piny. Zapalić samochód załączyć klimę i wentylator ma się załączyć na pierwsy bieg. Tylko nie próbuj wiele razy bo spalisz przekaźnik. Dwa dni na tym siedziałem i tak sprawdzałem. Kupiłem nowy rezystor i problem znikł. Po włączeniu klimy 2 sekundy i załącza się wentylator na pierwszy bieg, w korku chodzi na drugim...